Pillanatok a természet titkaiból

2014. május 18., vasárnap

Mikepércs: Cigánycsukra várva

Sok cigánycsukot lehet látni a falu határában, és mivel még nem nagyon van rendes fotóm róluk, elhatároztam, hogy ezen a helyzeten változtatni fogok. Kb. 1 hete néztem ki egy csendesebb helyet, és egy egyszerű lest is raktam oda. Pár nap múlva meg is figyeltem egy csukot a les előtti beszállón. Tehát használják! De voltak még tövisszúró gébicsek és mezei verebek is a környéken. Ma reggel pedig kíváncsian ültem be az új helyre. 
Néhány fiatal mezei veréb elég hamar beszállt:

Fiatal mezei veréb

Fiatal mezei verebek

Fiatal mezei verebek

Fiatal mezei verebek

Aztán néhány perc után továbbálltak. 
Majd a gébicsek jelentek meg a les közelében, a tojó be is szállt elém, igaz, csak egyszer:

Tövisszúró gébics (tojó)

Tövisszúró gébics (tojó)

A cigánycsukok is megjelentek a közelben, de nem nagyon akartak elég közel jönni, inkább egy kb. 50 m-re levő kis bokrot használtak rendszeresen, ezért úgy döntöttem, hogy legközelebb majd ott próbálkozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése