Pillanatok a természet titkaiból

2020. május 16., szombat

Mikepércs: Seregélyek I.

Pár napja az erdőben bóklászva halk, mélyről jövő csipogásra lettem figyelmes. Kicsit körbenéztem és megtaláltam a hangok forrását: egy odút. Nosza, meg is lett a következő projekt, már csak azt kellett kideríteni, hogy miféle madár fiókái vannak ott bent. Távolabbról szemlélve a helyszínt, megláttam a szülőket: seregélyek. Hétvégéig össze is dobtam egy ideiglenes lest, beszállót helyeztem az odú elé, ma hajnalban pedig izgatottan várom a lesben a történéseket. 
Épphogy csak kivilágosodott, máris jönnek etetni a szülők, hol a tojó, hol a hím:

Seregély

Seregély

Seregély

Seregély (hím)

Gyakran kell takarítani odabent, mivel a fiókák még nem "szobatiszták":

Seregély

Seregély (hím)

Seregély

Seregély

Seregély (tojó)

Seregély (tojó)

Seregély (tojó)

Nagyon sok cserebogár van a környéket, így ez a sláger:


Seregély (hím)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése