Pillanatok a természet titkaiból

2020. május 10., vasárnap

Mikepércs: Sárgarigó

Tavaly ilyenkor már javában fotóztam a víztározón. Tél végén még reménykedtem benne, hogy az idei tavasszal is lesz még némi víz a mederben, de a márciusi tó szemlén szembesültem azzal, hogy víz már csak a meder egy kis mélyebb részén van. Madár gyakorlatilag nincs. Így más irányba indultam, és egy kisebb itatót helyeztem ki az erdőbe. Kezdték is használni a madarak, így ma tettem egy próbát.
Az első lencse elé kerülő madár mégsem az itatónál, hanem a közeli akác bokrokon bukkan fel. Sárgarigót pedig még nem fotóztam ilyen közelről:

Sárgarigó (tojó)

Sárgarigó (tojó)

Az itatónál az első madár egy széncinege. Aztán egy meggyvágó, ...:

Meggyvágó (hím)

... egy erdei pinty majd egy csilpcsalp füzike is beszáll:

Csilp-csalp füzike

És lényegében ennyi is volt a délelőtti madárjárás.

2 megjegyzés:

  1. Hetekkel ezelőtt erdőn figyeltem a kiszáradt itatót. A vadak hol ihatnak ilyenkor? fotók szépek.2.4.

    VálaszTörlés
  2. Van víz a közelben, szerintem nem szomjaznak.

    VálaszTörlés