Pillanatok a természet titkaiból

2014. november 15., szombat

Mikepércs: Megtört a jég

Ma reggel sűrű ködben indultam el az itatóhoz. Az elmúlt hetek tapasztalatai szerint csak szajkókra számítottam.
Útközben még megálltam egy kis harmatos pókhálófotózásra:


Még mindig sűrű a köd, amikor bebújok a lesbe, fény nem sok van. Hamarosan egy kis barna madár mozgására leszek figyelmes: egy veréb. Tavaly rendszeresen jöttek mezei verebek, de ez házi veréb! Itató közelében még nem láttam. Egy idő után fel is repül az itató szélére, így már fotózhattam is:

Házi veréb (tojó)

Hamarosan megjelennek a széncinegék is:

Széncinege

Széncinege

Széncinege

Széncinege

Széncinege

A veréb közben hol itt, hol ott bukkan fel az itató körül:

Házi veréb (tojó)

Nemsokára a szajkók is megjelennek:

Szajkó

Szajkó

Házi veréb (tojó)

Széncinege

Szajkó

Szajkó

A madárhangok között megjelenik a fenyőrigók hangja is. Rendszeresen szoktam hallani, de most egészen közelről szólnak. De nicsak, a közeli bokron csücsül az egyik! Ott viszont nincs sok értelme fotózni a rengeteg kusza ág között. Reménykedem benne, hátha leszáll az itatóra is. Elég sokáig ül a bokron, aztán rászánja magát és az itató szélére száll:

Fenyőrigó

De jön ám a többi is:

Fenyőrigó

Fenyőrigó

Fenyőrigó

Fenyőrigó

Az itató végében szajkó, a szélén fenyőrigók, de fiatal feketerigók is megjelennek, azokkal most nem foglalkozom. De ez még semmi, mert megpillantok egy szőlőrigót is az itató mellett! (Eddig még nem is láttam.) Csak a fotózás szempontjából nincs valami jó helyen. Sebaj, egy kis ivás után pár pillanatra a szajkóknak szánt beszállóra is rászáll, mielőtt elrepül:

Szőlőrigó

Széncinege

Aztán meggyvágók hangját hallom egészen közelről, a rigók példáját követve ők is leszállnak pár pillanatig:

Meggyvágó (tojó)

Hát ez csúcs! Pár perc alatt annyi madár érkezett az itatóra, mint az utóbbi néhány hónap alatt összesen.
Ismét egy szajkó jön a vízhez:

Szajkó

Szajkó

Úgy látszik, ennek a szajkónak nem nagyon tetszik a moha között levő piros növényke:

Szajkó

Sajnálom, hogy kigyomlálta, olyan jól mutatott :(
Sokáig várok még, hátha jönnek még rigók...
Közben a cinegék gyakran visszatérnek.
Vörösbegy, majd ökörszem hangja árulja el jelenlétüket a közelben, de nem szállnak elém. Illetve az ökörszem egy pillanatra rászáll egy vadrózsa tőre, azt még megörökítem mielőtt abbahagyom a mai fotózást:

Ökörszem

Hát ... kellemes meglepetést szereztek ma a rigók, már rég volt ilyen élményben részem. Meg kell, hogy állapítsam, hogy a ködös reggelek nagyon gyakran hoznak kellemes meglepetést.

2 megjegyzés: