Pillanatok a természet titkaiból

2014. március 27., csütörtök

Mikepércs: A víztározónál

Két hete vittem ki az úszó lesemet a víztározóhoz, ahol már csak néhány helyen van víz. Viszont madár volt bőven, ahogy korábban megfigyeltem, főleg szárcsák, de voltak kis vöcskök, több récefaj és egy hattyúpár is.
Már kezdett világosodni, amikor kiértem a víztározóhoz, így az összes madár elmenekült, amint megláttak. Nem sokkal azután, hogy bebújtam a lesbe, egy ismerős zajra lettem figyelmes: két hattyú húzott el a les előtt. Hihetetlen, milyen hangosan eveznek a hatalmas szárnyaikkal.
Lassan visszaszivárogtak a madarak, először a szárcsák, majd a kisvöcskök és a récék is. Amíg a szárcsák csak távolabb tartózkodtak, a kisvöcskök időnként közelebb jöttek. De az egyik böjti réce pár is közeledett a les felé.
Nemsokára egy kanalas réce is közelebb merészkedett:

Kanalas réce (hím)

A böjti récék időnként egészen közel jöttek:

Böjti réce (tojó)

Böjti réce (hím)

Az egyik kisvöcsök szintén:

Kisvöcsök

A szárcsák viszont tartották a távolságot:

Szárcsa

Böjti réce (hím)

Böjti réce

Kisvöcsök

A szárcsák egész délelőtt egymással balhéztak, sajnos elég távol tőlem.

1 megjegyzés: