Pillanatok a természet titkaiból

2013. november 1., péntek

Mikepércs: Ökörszemek

A november igazi borús idővel köszöntött ma be. Jobban szerettem volna egy kicsit több fényt, de hát ez nem kívánságműsor. A madarak sem igazán akartak jönni. Hosszú várakozás után aztán mégis megjelent egy szajkó:

 Szajkó

Nem sokáig maradt, viszont hamarosan ökörszemek finom cserregő hangjára lettem figyelmes. Meg is jelentek az itatónál, legalább hárman voltak és minden zugot bejártak. Hol az egyiket, hol a másikat láttam néhány pillanatra. Úgy látszik, lett eredménye annak, hogy egy csomó faágat hordtam össze az itató mellé, az ökörszemek birtokba is vették a kupacot egy kis időre, jót bújócskáztak benne rovarok után kutatva. Közben folyton azt lestem, hol bukkan fel valamelyikük, ahol fotózni is lehet. Nem könnyű lekapni őket, olyan gyorsan mozognak. Ezek lettek a legsikerültebb képek róluk:

Ökörszem

Ökörszem

Kb. fél óra múlva továbbálltak. Mivel más madár már nem jelentkezett ezután, én is hazaindultam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése