Pillanatok a természet titkaiból

2013. július 28., vasárnap

Mikepércs: A mezőn

A mezőn, ökörfarkkórók csúcsán ülő pityert figyeltem meg többször mostanában. Mivel a gébicses jelenetek lecsengtek, úgy döntöttem, hogy megpróbálom elcsípni a pityert. Csak 20-30 m-rel kellett odébb vinnem a lesemet. Ma pedig ki is próbáltam az új helyet. Előttem egy, még virágzó ökörfarkkóró és egy zuzmós beszállóág. Nem sokkal azután, hogy kora reggel bebújtam a lesbe, megjelent egy cigánycsuk család. Jó ideig a les körül tartózkodtak, viszont egyszer sem szálltak elém. Ezután verebek lepték el a les tetejét. Újra és újra nagy zajjal elrepültek, majd visszatértek. Aztán egyszer csak elém szállt valami: egy gébics. Úgyis szerettem volna már ökörfarkkóró csúcsán is megörökíteni ezt a madarat, most sikerült:

Tövisszúró gébics

Tövisszúró gébics

Alig hogy elrepült a gébics, megjelentek a gyurgyalagok, sajátos fuvolázó hangjukkal. Többször rászálltak a beszállóágra, eközben próbáltam megörökíteni őket:

Gyurgyalag

Gyurgyalag

Gyurgyalag

Jó darabig a környéken röpködtek, a fények viszont közben már nagyon erősek lettek, a pityer sehol, így eljöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése