Pillanatok a természet titkaiból

2012. július 15., vasárnap

Tisza-tavi fotózás: Szivárvány

Erre az időszakra egy 3 napos Tisza-tavi fotózást terveztem bérelt csónakból. Az alvást a csónakban felállított sátorban oldottam meg, a fotózást pedig a csónakban kialakított szúnyoghálóval védett üveges lesből képzeltem el. A csónakkal délután indultam egy korábban kiszemelt hely felé Poroszló közelében. Azóta viszont a vízinövények teljesen benőtték a területet, így megálltam ott, ahol láttam némi madármozgást. Amikor éppen befejeztem a sátor felállítását a csónakban, eleredt az eső. Nyári zápor volt: rövid, de kiadós. Amikor véget ért, egy gyönyörű szivárvány jelent meg az égen:


Ezután összeállítottam a lest és lefeküdtem. Másnap hajnalban kíváncsian lestem kifelé, hogy van-e valami érdekes. Elég messze tőlem vízityúkok és búbos vöcskök szedegették a táplálékukat. De nem is jött a csónak környékére semmi sokáig, ezért úgy döntöttem odébbállok. Találtam egy zugot, ahol récék tollászkodtak, a levegőben pedig barna rétihéják keringtek, fiatalok és öregek egyaránt. Gondoltam, itt fogok próbálkozni, és lehorgonyoztam. A repülő madarak esetén a les csak korlátozott a fotózásban, ezért úgy döntöttem, kibújok belőle, de aznap nem sikerült jó képet csinálnom róluk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése