Pillanatok a természet titkaiból

2012. július 4., szerda

Mikepércs: A kis töcsök

Ma reméltem, hogy meglátogatja a lesem környékét 1-2 gémféle. De nem így történt. Amikor kiértem a leshez, már eléggé világosodott. Ezúttal a gulipánok helyett a gólyatöcsök fogadtak folyamatos kiáltásaikkal. Gondoltam, ha bebújok a lesbe, egy kis idő után megnyugszanak. Ők nem így gondolták, mert folyamatosan a les környékén mozogtak:

Gólyatöcs

Ekkor felmerült bennem, hogy itt lehetnek a fiókáik is. És tényleg, a távolban fel is fedeztem 2 kis apróságot, de nem voltam biztos benne, hogy nem valami cankók, mert elég messze voltak. Kb. egy órai várakozás után egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a lesem mellett totyog 3 kis töcs, a szüleik kísérték őket a félig kiszáradt tómeder közepe felé. Íme az egyikük:

Gólyatöcs

Közben egy fiatal nádirigó is leszállt egy száraz ágra:

Nádirigó

Kis idő múlva, nagy örömömre a kis töcsök visszajöttek, a lesem előtt haladtak el:

Gólyatöcs

Gólyatöcs

Gólyatöcs

A nádirigó ismét:

Nádirigó

A kis töcsök néha a csöppnyi szárnyaikat próbálgatták, közben hosszú lábaikon nagyokat ugráltak, mintha már fel is akarnának repülni. Ilyenkor nagyon mókásak voltak:

Gólyatöcs

"Látjátok, már majdnem tudok repülni!"

Gólyatöcs

Néha fiatal barázda- és sárgabillegetők szálltak le rovarokat szedegetni:

Fiatal sárga billegető

A gólyatöcs szülők sokszor hallatták a hangjukat, de úgy tűnt, nem különösebben akarták távol tartani a kicsiket a lestől:

Gólyatöcs

Gólyatöcs

A gulipánszülőkhöz hasonlóan a gólyatöcs szülők is határozottan léptek fel az idegen madarak (főleg szarkák és sirályok) ellen, amikor azok megjelentek a légtérben. Ilyenkor azonnal felszálltak, csoportosan támadásba lendültek és elűzték a betolakodót. Annyira védték a területet, hogy még a cankókat sem engedték leszállni.

Gólyatöcs

Gólyalábakon az iszapban:

Gólyatöcs

Egy idő után az egyik gólyatöcs annyira közel jött, hogy már csak nagylátószögű objektívvel tudtam fényképezni. Persze nem bántam, eddig még úgyis csak telével fotóztam madarakat:

Gólyatöcs

Egy kis lile is megjelent:

Kis lile

Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a kis pihés gombócok ott csücsülnek a lesem mellett, az egyikük pedig szundikál:

Gólyatöcs

Gólyatöcs

Ilyenkor teljesen beleolvadnak a környezetükbe:

Gólyatöcs

Az egyik szülő tollászkodás közben:

Gólyatöcs

Gólyatöcs

Közben egyre nagyobb lett a hőség a lesben, ezért úgy döntöttem, hogy mára elég lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése