Pillanatok a természet titkaiból

2013. július 13., szombat

Mikepércs: Szarkák

Ma újra a víztározót néztem meg. Kíváncsi voltam, hogy most is olyan jó-e a madármozgás, mint legutóbb volt?
Amikor kiértem, a víztározón elég sok madár tartózkodott. A szokásos szárcsák, gólyatöcsök, dankasirályok, cankók és récék keresgéltek ennivalót vagy pihentek.
Ezt a gólyatöcsöt még szép fények mellett csíptem el:

Gólyatöcs

Majd egy szarka szállt le a lesem közelében, és hamarosan egy másik is jött. Ki is derült, hogy mi vonzotta őket ide, egy madártetem:

Szarka

A szarkák eszegettek belőle, időnként elrepültek, de hamarosan vissza is tértek. A tetem közelében pedig sokszor nehezen viselték el egymás társaságát:

Szarka

Szarka

Sajnos a fényviszonyok miatt a képek nem lettek valami jók.
Közben egy billegető cankó is a lesem közelébe került:

Billegető cankó

Ezúttal a madarak többsége nem nagyon jött a közelembe. El is döntöttem, hogy kicsit odébb viszem a lest, ahol jobb a mozgás és talán a környezet is jobb. Legközelebb majd ott fogok próbálkozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése