Pillanatok a természet titkaiból

2017. szeptember 10., vasárnap

Mikepércs: Egy ragadozó guvat

Ma reggel a vadgerlék ivóhelyéhez vittem közelebb a lesemet, hogy jobb fotókat készítsek róluk. 
Az első esemény azonban egy fiatal guvatról és áldozatáról szólt. Arról már olvastam, hogy a guvat kisebb madarakat is zsákmányol, de nem akartam hinni a szememnek, amikor megláttam ezt a fiatal példányt egy (ha jól sejtem) partfutóval végezni. A közelben levő fiatal vízityúk is odament, szerintem ő sem hitt a szemének :) Miután elintézte, fogta a guvat a kis madarat és beszaladt vele a nádasba:

Fiatal guvat áldozatával egy fiatal vízityúk társaságában

A vadgerléket még nem, de a közelben legyekre vadászó fiatal barázdabillegetőket szépen megvilágítják az első napsugarak:

Fiatal barázdabillegető

Fiatal barázdabillegető

Fiatal barázdabillegető

Néhány seregély is leszáll egy kis táplálék reményében, a kisebb rögöket is felforgatják, hogy alájuk nézzenek:

Seregély

A vadgerlékkel nem boldogultam olyan jól, mint ahogy szerettem volna, ennyit sikerült ma összehozni:

Vadgerle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése