Pillanatok a természet titkaiból

2016. december 17., szombat

Mikepércs: Kezdődik a tél

Egy hete kezdtem etetni a madarakat a szokott helyen, ma reggel pedig kíváncsian indulok megnézni az eredményt, és persze fotózni is. 
Kihelyezem a beszállót, és amint bebújok a lesbe, özönlenek a cinegék. Szépen használják a beszállót, ...:

Széncinege

Széncinege

... persze találnak más helyet is a közelben:

Kék cinege

Barátcinege

Egyszer csak egy fácánkakas sétál el szép csendesen a les mellett, már tudom, hogy az etetőhöz oson a lehullott magvakat felszedegetni. Kis idő múlva érdeklődve jön a befagyott itatóhoz, ahová a magvakat helyeztem, és felugrik az itatóra. Egyszerre nem raktam ki sok magot, amit pedig kiraktam, az ezekben a percekben fogyott el, így a fácánnak pechje van, mert nem talál semmit:

Fácán

Azért megkóstolja a beszálló kék bogyóit! Az viszont nem ízlik neki, így továbbáll.
Újra kirakok egy kis kaját, a cinegék visszatérnek:

Széncinege

Barátcinege

Széncinege

Kék cinege

A szajkók is megjelennek, egymás után jönnek a napraforgómagra, egyikük a beszállóra ugrik nagy örömömre:

Szajkó

"Te engem bámulsz?":

Szajkó

"Te most tényleg engem bámulsz?":

Szajkó



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése