Pillanatok a természet titkaiból

2013. augusztus 20., kedd

Mikepércs: Az öreg guvat

A felkelő Nap ma reggel is a lesben talált a víztározónál, ahol ismét a guvatfélékre pályáztam. Az elém kerülő első madarakat szép fényekben tudtam fotózni:

Fiatal barázdabillegető

Sárszalonka

Sárszalonka

Sárszalonka

Közben folyton azt lestem, hol bujkálnak a guvatok és a vízicsibék. Néha megpillantottam őket a gyékények között, és nemcsak a fiatal guvatokat, hanem a pettyes vízicsibét is, de még egy fiatal kis vízicsibét is felfedeztem. Amint a pettyes közelébe került, az rögtön el is zavarta onnan. De a kis vízicsibe valahogy újra és újra visszakeveredett. A pettyes pedig mindig megfuttatta vagy megröptette. Persze mindez olyan gyorsan történt, hogy esélyem se volt megörökíteni őket.

Eddig csak fiatal guvatokat láttam ezen a helyen, kíváncsi voltam, hol lehetnek az öregek? És ma az egyik öreg is erre járt ...:

Guvat

... vagy futott:

Guvat

Guvat

Guvat

A még nedves zöld növények között kereste a reggelijét:

Guvat

Néha az egész feje eltűnt a növények között:

Guvat

A vízicsibék ma nem jöttek elém, de legalább az egyik öreg guvatot elcsíptem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése