Pillanatok a természet titkaiból

2012. június 23., szombat

Mikepércs: Fiatal gólyák

Egy ideje már terveztem, hogy lefotózom a kis gólyákat. Eddig nem figyeltem őket hosszabb időn keresztül, így nem tudtam, mire számíthatok. Kinéztem a faluban egy olyan fészket, amelyre viszonylag magasabbról lehet rálátni és nem lóg a képbe villanyvezeték. Ebben a fészekben 4 fióka volt, már szinte akkorák, mint a szüleik. 
Ébredés 5-kor, az ég tiszta, indulás! Amikor odaértem, csak egy fióka látszott jól:

Fiatal fehér gólya

Majd egy kis várakozás után megérkezett az egyik szülő:

Fehér gólya

A mohó fiókák szinte a torkából kapkodták ki az eleséget:

Fehér gólya

Miután kipakolta a cuccot, az öreg madár továbbállt. A reggeli után a kicsik a fészek szélén könnyítettek magukon, tollászkodtak, a szárnyaikat próbálgatták.
Egy idő után újra megjelent az egyik szülő, de ezúttal úgy tűnt, nem hozott semmit:

Fehér gólya

Az egyik fióka ugrálva kérte az ennivalót, de nem kapott, az öreg madár pedig továbbállt.
Itt a fiatalok a szárnyaikat próbálgatják:

Fiatal fehér gólyák

Fiatal fehér gólyák

Fiatal fehér gólyák

Útban hazafelé 2 balkáni gerlével találkoztam, amint egy utcanév jelző oszlopon csücsültek. Az egyikük:

Balkáni gerle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése