Pillanatok a természet titkaiból

2014. március 9., vasárnap

Mikepércs: Őszapó

Mostanában őszapók mozognak a környéken, főleg egy közeli bokornál töltenek több időt, az is kiderült miért: az apró csőrükben madártollakat fedeztem fel a múltkor, mégpedig fácántollakat. Nyilvánvalóan fészekanyagot gyűjtenek. No, akkor próbáljuk meg tollakkal a les elé csábítani őket! Én is összeszedtem néhány fácántollat a bokor alól, és a les elé helyeztem őket, mielőtt elbújtam volna. Persze ők továbbra is a megszokott helyen keresgéltek, nem jöttek oda, ahová szerettem volna. A cinegéket és a szajkókat viszont vonzotta a víz:

Széncinege

Széncinege

Szajkó

Szajkó

Egy idő múlva hirtelen észrevettem az egyiküket az egyik fiatal galagonyacsemetén:

Őszapó

Úgy tűnt, mintha szemügyre venné a kirakott tollakat, amik nem nyerhették el a tetszését, mert el is repült pár másodperc múlva. Nem a legjobb helyre szállt, de elég régen fotóztam már őszapót, így nagyon megörültem neki. Talán legközelebb újra beszáll az egyikük...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése