Pillanatok a természet titkaiból

2013. május 5., vasárnap

Mikepércs: Először az új lesben

Az idén ma próbáltam ki először az új fekvőlesemet a víztározón. Ez már jóval kényelmesebb a réginél, pedig csak pár centivel tágasabb. Récéket szerettem volna leginkább fotózni, voltak is böjti-, tőkés- és cigányrécék, persze nem jöttek közel. Az első közelebb merészkedő madár ez a szárcsa volt:

Szárcsa

Szárcsa

A levegőben időnként megjelent néhány fattyúszerkő, de azok is kissé távolabb vadászgattak:

Fattyúszerkő

Aztán megjelent néhány pajzsos cankó és réti cankó is, amik a les előtti sekély vízben kerestek élelmet maguknak:

Pajzsos cankó

Réti cankó

Réti cankó

Réti cankó

A lesből ráláttam a kiszáradt meder egy részére is, oda időnként egy bíbic és egy sárga billegető szállt le, hogy aztán rovarokra vadásszanak:

Sárga billegető (hím)

Sárga billegető (hím)

Sárga billegető (hím)

Közben a levegőben folyamatosan rétihéják jöttek-mentek, úgy láttam fészekanyagot gyűjtenek, mindig a nádas egy adott helyére szálltak le a gallyakkal és más növényekkel. Sőt egyszer még a közelembe is leszállt az egyik, sajnos a növényzet miatt nem készült róla jó kép.

6 megjegyzés:

  1. Ismét kiváló képek!Öröm nézegetni!

    VálaszTörlés
  2. Ó, hogy ez a szárcsa! Angliában rengeteg ilyen van, és az egyik térkép szerint ez ,,coot", vízityúk, meg voltam róla győződve, hogy ez a vízityúk, de ezek szerint rosszul írták. Ide járok tanulni!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó képek! Gratulálok! Szerintem a BPH-ra is mehetnének.
    Üdv!

    VálaszTörlés