Pillanatok a természet titkaiból

2013. április 27., szombat

Mikepércs: Kékbegy helyett ...

Ma a múlt hétvégén megfigyelt kékbegyre pályáztam. Kinéztem az egyik bodzabokrot, ahol a múltkor énekelt a madárka és a mellé állítottam fel a lesemet.
Ahogy bebújtam, rögtön egy barna rétihéja repült át előttem. Csak hát a felszerelés még nem volt a kezemben, úgyhogy arról lemaradtam. Majd jött egy hattyúpár, az egyiküket sikerült is lekapni:

Bütykös hattyú

A környéken sok nádirigó énekelt, az egyikük le is szállt az előttem levő bodzabokorra ...:

Nádirigó

... és elkezdte hallatni a karicsoló énekét:

Nádirigó

A kékbegy egy távolabbi bokrot használt gyakrabban, ezért úgy döntöttem, hogy legközelebb majd ott próbálkozom, annál is inkább, mert rozsdás csukokat is felfedeztem, amik inkább ott mozogtak. Sokáig kellett várni rá, mire a kékbegy egyszer elém is beszállt, de nem jó helyet választott magának az én szempontomból, így nem sikerült jó képet csinálnom róla. Sebaj, majd legközelebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése