Pillanatok a természet titkaiból

2013. április 15., hétfő

Fancsikai víztározó: Próbálkozás az úszó lesből

A Fancsikai víztározónál tett tegnapi látogatásunk során találtam egy helyet, ahol egy búbos vöcsök pár tartózkodik, és fotózni is lehetne őket. Elhatároztam, hogy ma bevetem az elkészült úszó lesemet. Gondoltam, hogy a madarak idegenkedni fognak az új objektumtól, de legalább megtudom, hogy hogyan viselkedik a vízen. Így ma reggel kivittem a helyszínre, mire összeállítottam, és beeveztem a megfelelő helyre eléggé eltelt az idő, viszont madarak se mutatkoztak. A sűrű vízi növényzet közül kis vöcsök szólt, de nem jöttek a közelembe. Aztán egy idő múlva velem szemben elkezdtek beúszni a búbos vöcskök. Tisztességes távolságban megálltak, és elkezdték szemügyre venni a lesemet. Majd folytatták megszokott tevékenységüket, de megtartották a biztonságos távolságot. Így róluk nem tudtam közeli fotót készíteni, de a helyszín hangulatát a következő kép valamennyire visszaadja:

Búbos vöcsök

Reménykedtem benne, hogy más madár is megjelenik, de egyéb nem mutatkozott.
A lesem viszont úgy viselkedik, ahogy vártam, bár az evezést, az irányítást még fejlesztenem kell.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése