Pillanatok a természet titkaiból

2022. április 24., vasárnap

Újra madarak között

Arra számítottam, hogy az idén is tudok majd fotózni a víztározónál, persze nem kacsákat és vöcsköket, hanem mondjuk parti madarakat, mert kevés csapadék esett a télen. Márciusban ki is mentem szemügyre venni a helyszínt, de nagyot csalódtam, amikor megláttam a medret csont szárazon. Azon merengtem, hogy ha lenne is itt víz jövőre, valószínűleg addig már teljesen benövi a nád, így valószínűleg ennyi volt ezen a helyen. Azaz 9 év. Hiányozni fog a kacsák hápogása, a kis vöcskök "kacagása"... de még a mocsárszag is. :(

Van még egy kis itatóm a falu közelében, 2 éve fotóztam ott utoljára, akkor nem látogatták valami sűrűn a madarak. Az utóbbi hetekben ránéztem párszor, és a nyomokból ítélve mostanában vannak látogatói. Ma reggel be is ültem a lesbe fotózásra készen.

A Nap már felkelt kb. fél órája, amikor az első énekes rigó megjelenik, először nem jó helyen, kicsit később már az itató végében: 

Énekes rigó

De jön a többi madár is: Erdei pinty, barátposzáta, széncinege, sisegő füzike, nagy fakopáncs, szajkó, ökörszem, citromsármány, tengelic, seregély, kék cinege. Persze csak néhányukról sikerül elfogadható képet készíteni:

Barátposzáta (hím)

Énekes rigó

Seregély

Kék cinege

Kék cinege

Hát ennyi madárra nem számítottam, lehet tovább dolgozni a projekten. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése