Pillanatok a természet titkaiból

2018. április 7., szombat

Mikepércs: Újabb meglepetés

Nagyon reménykedtem, hogy újra megjelenik ma előttem a vörösnyakú vöcsök.
Még sötétben indulok el ma reggel a víztározóhoz, és be is van borulva. Reménykedem, hogy azért nem lesz túl vastag a felhőzet.
Amint kiérek a vízhez, gyanakodni kezdek, mert nem látom a félhomályban a lesem sötét foltját ott, ahol hagytam egy hete. Minél közelebb érek, annál nyilvánvalóbb, hogy nincs ott. Körülnézek, és végre felfedezem a túlsó part közelében a nádasban. A tegnapi erős észak-keleti szél sodorhatta oda. Helyére viszem, útközben egy réce száll le tőlem vagy 10m-re. Azt hittem, a récék jobban látnak a sötétben. Kell neki jó pár másodperc, amíg észrevesz és felrepül.
Most még nagyobb a víz, mint a múltkor, már jó derékig ér a lesnél. Valahogy bemászom és elfoglalom a helyem. Szárcsák, kisvöcskök és cigányrécék jelennek meg lassan. A fényviszonyok is javulnak, amikor gágogásra leszek figyelmes. Érkeznek a nyári ludak! Sajnos nem szállnak le erre a tározóra, tovább repülnek a másik felé. Ekkor ér a meglepetés: egy rétisas jelenik meg a szemközti part fölött! Gyorsan fel akarom venni az expo korrekciót az ég miatt, de nagy izgalmamba a rekeszt szűkítem :( Még ilyet!
Párat kattintok, (ez lett a legjobb) ...:

 Rétisas

... de már fordul is vissza.

Később egy szárcsa jön közelebb:

Szárcsa

Egy kisvöcsök pár úszkál a közelben, de nem sikerül jó fotót készíteni róluk.

A cigányrécéket az egyik szárcsa kicsit közelebb zavarja, egyiküket sikerül jó pózban elkapni:

Cigányréce (hím)

Szárcsa

Sajnos a vörösnyakú vöcsköt nem láttam, lehet, hogy már továbbállt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése