Pillanatok a természet titkaiból

2014. május 19., hétfő

Mikepércs: Szerkők

Felbuzdulva az egy héttel ezelőtti sikeres fotózásomon, már alig vártam, hogy újra próbálkozzak a víztározónál. Nem volt már teljesen sötét amikor kiértem, a holdvilágnál tisztán lehetett látni, amint egy csapat szárcsa ott alszik a tó egyik sarkában. Szépen elhaladtam mellettük, csak akkor vettek észre, amikor a szomszédos vízen lévő madár elkezdett szaladni.
A legutóbbi alkalom során a fattyúszerkők előszeretettel ültek a lesem tetején, ezért most direkt nekik
kiraktam egy ágat. Nem kellett sokat várni rá, hogy egyikük rászálljon, de amikor egy másik is leszállt, akkor az első felrepült:

Fattyúszerkők

Sok szerkő röpködött a víz felett, időnként lecsaptak hogy felcsípjenek valamit, de nem volt könnyű lekapni őket, csak akkor, amikor éppen kiszámíthatóbb volt a mozgásuk:

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Közben a gólyatöcsök is megjelentek időnként, párzás is volt néhány alkalommal:

Gólyatöcsök

Gólyatöcsök

Gólyatöcsök

Gólyatöcsök

A kormos szerkők is megjelentek, de nekik még csapongóbb volt a röptük, így nem is sikerült rendes fotót készíteni róluk, mivel le nem szálltak.

Fattyúszerkő

Tollászkodás közben:

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Fattyúszerkő

Később a kiskacsák is előkerültek az anyjukkal, de nem jöttek most közel. Viszont sokat nőttek egy hét alatt és örömmel állapítottam meg, hogy megvannak mind a 12-en.
A récék tartották a távolságot, egyszer azonban az egyik cigányréce elég közel merészkedett, így kattintottam néhányat, ...:

Cigányréce

... mire odébb is repült.
A tőkés-, a barát- és a kendermagos récék nem jöttek közelebb ma sem.
Sajnos ezúttal nem sikerült a múltkorihoz hasonló ellenfényes fotókat készíteni, pedig nagyon bíztam benne. Na majd máskor. Ez olyan tevékenység, ahol az ember általában mást kap, mint amire számít.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése