Pillanatok a természet titkaiból

2013. június 9., vasárnap

Mikepércs: Pannon csiga

Ma reggel is korán keltem, és rögtön a falu melletti mező felé vettem az irányt. A faluból kiérve egy ködfátyolra lettem figyelmes, ami beterítette a tájat, a felkelő nap hatására viszont gyorsan fel is oszlott:


Kihasználva a hajnali szép fényeket, egy mécsvirágot örökítettem meg ellenfényben:

Fehér mécsvirág

Ezután elindultam a gyurgyalagok tanyája felé, meg akartam nézni, hogy mennyire használják a kitett beszállóágat. És jól sejtettem: ha nem vagyok ott, akkor bizony használják rendesen.
Majd az árokparton egy kicsi csigát vettem észre, amint felfelé kúszott egy száraz növényi ágon:

Pannon csiga

Amikor egy kicsit odébb tettem az érdekesebb fotó kedvéért, persze rögtön visszabújt a házába, de amint újra békén hagytam, lassan ismét előmerészkedett ...:

Pannon csiga

... és folytatta útját:

Pannon csiga

Pannon csiga

Pannon csiga

Pannon csiga

Aztán néhány mezei nyulat próbáltam meg becserkészni, de nem sikerült igazán közel kerülni hozzájuk, és többnyire a magas fű is takarta őket.
Útközben hazafelé még lencsevégre kaptam ezt a szép sárga virágot:

Bakszakáll

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése