Pillanatok a természet titkaiból

2013. január 31., csütörtök

Mikepércs: Ölyvek helyett szarkák és dolmányosok

Ma először próbáltam ki az ölyves lesemet. Már hetek óta viszek ki húst, ami el is szokott tűnni és persze ölyveket is lehet látni a környéken, ezért reménykedve bújtam be reggel a lesbe. Kb. másfél óra múlva megjelent két szarka, nézegették a húst, de nem nem igazán nyúltak hozzá, majd el is repültek, de hamarosan visszatértek:

Szarka

Szarka

Majd megjelent két dolmányos varjú is. Ők is nagyon óvatosak voltak, sokáig figyeltek:

Dolmányos varjú

Dolmányos varjú

Aztán felrepültek, én pedig látom, hogy jön egy macska célirányosan a hús felé. Nem örültem neki, nem is voltam benne biztos, hogy el tudom zavarni feltűnés nélkül. De egy "sicc!"-re máris elrohant. Így visszatértek a madarak:

Dolmányos varjú

Majd végre az ölyv is leszállt, de egy kicsit távolabb, nagyon óvatosnak tűnt, sokáig csak figyelt, majd odébb sétált, aztán elrepült. De hamarosan visszatért. Ezúttal a dolmányosok is leszálltak, elkezdték zaklatni, aztán mindnyájan elrepültek. Aztán harmadszor is leszállt az ölyv, de egy kis várakozás után evés nélkül elszállt:

Egerészölyv

Nem tudom mi zavarta, remélem legközelebb több szerencsém lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése