Pillanatok a természet titkaiból

2012. július 8., vasárnap

Mikepércs: Újra kis töcs

Ma ismét a kis töcsökre pályáztam. Még sötét volt, amikor kiértem, a gólyatöcsök viszont így is kiszúrtak és rögtön kiáltozni kezdtek. Bebújtam a lesbe és hamarosan a kis töcsök halk csipogására lettem figyelmes, meg is pillantottam az egyiket a nádas szélén egy nádszál tövében. Amikor megjelent egy sirály és a gólyatöcs szülők elkezdtek ingerülten kiáltozni, a fióka a földhöz lapult. Amint elmúlt a veszély, újra felállt. Egy idő múlva az egyik testvérével elindult a túlsó part felé a szülőkkel együtt:

Gólyatöcs fióka

Ezután fiatal barázdabillegetők, majd réti cankók szálltak le táplálkozni a les környékére:

Réti cankó

Majd a billegető cankók is megjelentek, időnként nekiiramodtak, hogy elcsípjenek egy-egy rovart:

 Billegető cankó

Vadászat billegető módra:

 Billegető cankó

Réti cankó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése